Thursday, February 26, 2009

Manis Dan Pahit

kowang penah tak lalu kat jalanraya timur barat.. sesiapa yang penah p ke arah timur mesti penah lalu kat sane kan. Sepanjang idup aku tak pernah lagi aku tengok Gajah liar.. klu ade pun aku tengok kat zoo je.. ari tu aku ngan adik aku nak balik ke Perak. kami melalui jalan timur barat tu la.. on the way nak p ke perak tu aku tengok 2 3 bijik kete bagi lampu tinggi.. gilo ke ape. men suluh2 owang.. lam ati aku ade road block la kot.. kowang tau ke pe yang yang jumpe..
Tu dia.. pic mentang tu ade kat bawah ni.. aku cuma dapat snap gambar kepala dia je.. maklumla tengah drive tapi sempat gak aku snap.. Aku cite kat bapak aku. Then dia pun story ckit.
Gajah kat area tu kuar lam kul 6 lebih n ketua bagi segala gajah tu nama Mek bunga(intonasi kelantan ckit).Klu dulu laki dia ketua tapi laki dia da mampos.sebab ape kowang jangan tanya aku.klu kowang tanya gak aku kena redah utan tuk tanya kat bini dia. Ayah aku bilang gajah tu memang besar.Maybe besau Umah kot. aku pun da lupe pe sambungan story ayah aku tu.. tapi kowang tengok la gajah tu ye. anak gajah lagi tu




Jgn kowang p Hon atau melakukan sesuatu yang pelik kat gajah mase jumpe.. klu tak nahas la nnti. Satu lagi pesan den jgn takbur bile lalu jalan hutan..


Ha... kat bawah ni plak Gambau moto aku kat sunset Teluk Gadong ( Dungun).. sian kat dia.. Aku da tak guna da khidmat dia skrg ni.. ade duk kat kg.. adik aku yang bongsu je yang slalu pakai. anyways thank to him sebab banyak berbakti kat aku mase blaja kat Dungun dulu..

Banyak kenangan Pahit n manis aku ngan dia dulu.. Jatuh Moto kat area teganu.. Sampai skrg ade effect dia. Bayang la moto besau gabak ni timpa kowang.. sib bek aku Arif, Atoq n Duan..
Thanks to You all sebab tolong aku masa kat Teganu tu..


2 comments:

Edda said...

wei.. nak tgk gajah liar gakkkk!!!! hehe

khaledazhar Roger said...

banyak la ko nak tengok.. klunak tengok gak ko kena ikut aku balik p umah mak mertua ko la kat kelantan..